The smart Trick of درمان پشه خوردگی That Nobody is Discussing

Wiki Article

غده تیروئید مسئول تولید و ذخیره هورمون‌هایی است که به مدیریت عملکردهای مختلف بدن از جمله ضربان قلب و فشار خون کمک می‌کنند.

مطالب بخش پزشکی و سلامت سایت نایریکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند.

افتخار می‌کنم که با تیم خوب دکترتو، به این احساس ناب دست پیدا می‌کنم. مطالب مرتبط

مهم‌ترین مکانیسم غیر اختصاصی بدن پوست است که بزرگترین اندام بدن نیز محسوب می‌شود. پوست به صورت فیزیکی سدی است که از ورود پاتوژن‌ها به بدن جلوگیری می‌کند. بخش‌هایی از بدن که توسط پوست محافظت نمی‌شوند، مانند چشم‌ها و دهان به وسیله مایع مخاطی، اشک و بزاق مورد محافظت قرار می‌گیرند.

هر ماده‌ای که بتواند در سیستم ایمنی، پاسخ ایمنی ایجاد کند «آنتی ژن» یا پادگن نامیده می‌شود. در بسیاری از موارد آنتی ژن یک باکتری، قارچ، ویروس، توکسین یا یک جسم خارجی است.

گیاهی همیشگی است و ریشه‌ی آن برای کاهش قندخون بسیار ارزشمند است.

هنگامی که غلظت قند خون به کمتر از ۵۰ میلی‌گرم درصد برسد، دیابتی‌ها دچار علائم زیر می‌شوند:

هیپوگلیسمی با سطوح قند خون پایین‌تر از چهار میلی مول در لیتر، با درمان بیماری خود ایمنی گوش داخلی یا بدون نشانه، تعریف می شود.

برای دانستن نحوه استفاده از دانه‌های تربچه به عنوان یکی از درمان‌های خانگی موثر برای پیسی، دستورالعمل زیر را بخوانید:

به طور کلی می‌توان مکانیسم‌های ایمنی را به دو گروه ایمنی فعال و غیر فعال تقسیم کرد. در ایمنی فعال بدن با عامل بیماری‌زا به طور مستقیم (ایمنی همورال و سلولی) یا از طریق واکسن مواجه می‌شود و در واکنش به آن آنتی‌بادی تولید می‌کند.

مکانیسم اکتسابی به کمک مکانیسم ذاتی آنتی‌بادی تولید می‌کند تا از بدن در برابر عوامل بیگانه محافظت کند. در نتیجه، اگر بدن دوباره با پاتوژن‌های قبلی مورد حمله قرار گیرد با سرعت بیشتری آنتی‌بادی را تولید کرده و عفونت را از بین می‌برد.

در برخی افراد، خوردن گلوتن می تواند منجر به پاسخ ایمنی غیر طبیعی و ایجاد بیماری سلیاک شود.

ایمنی اکتسابی به دلیل وجود آنتی‌ژن‌ها ایجاد شده است. آنتی‌ژن‌ها معمولا در سطح سلول‌های پاتوژن قرار دارند و هر پاتوژن آنتی ژن اختصاصی خود را دارد. سیستم ایمنی به آنتی‌ژن‌ها به وسیله برخی از سلول‌ها یا تولید آنتی‌بادی پاسخ می‌دهد.

در شرایطی که افت فشار خون ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای باشد به طور دائمی فشار خونتان پایین خواهد بود.

Report this wiki page